2015. augusztus 19., szerda

Kritika #8. - Always and Forever

Halihó!
 Szeretném mindenki figyelmét felhívni arra, hogy a kritikarendelés inaktív, kérlek titeket, most ne rendeljetek. Vannak akik már július óta várnak a kritikára, szeretném azokat elkészíteni, újakat pedig csak azután fogok vállalni, hogy ezek elkészültek. Ennek igen egyszerű oka van: egy kritika megírásához el kell olvasni a teljes blogot, ami még öt rész esetén is idő, tehát kérlek, legyetek türelemmel. Ha valaki esetleg mégis rendel, annak lehet, hogy csak a verseny végeztével tudom elkészíteni, ami körülbelül egy hónap múlva lesz. Remélem megértitek, hogy ez mellett más dolgom is van!
Most pedig jöjjön egy Sierra által írt Vámpírnaplók és Ősök fanficton, az Alway and Forever.
 
Író: Sierra
Blog: (x)

A történet:
Cím: Nagyon ősös. Találó, tetszik.
2/2.

Prológus: Igazán figyelemfelkeltő volt. Igazából reméltem, hogy a végén kiderül, kik beszélgettek, ez azonban nem történt meg. Valószínűleg ellőtted volna így a poént, de azért ez akkor is kínzás. Viszont pozitívum, hogy az olvasó biztosan beleolvas az első fejezetbe. Szóval ütős kis prológust hoztál össze, nagyon tetszik!
5/5.

Történetvezetés: Nekem nagyon szimpatikus az írásmódod. Szépen, ütemesen vezeted a történetet, egész jól követed az eredeti történetszálat. Javaslom, hogy tegyél a sztoriba valami csavart, amivel picit jobban elvonatkoztatsz az eredeti eseményektől. Az lenne a legjobb, ha csak egy kis részlet alakulna másképpen és utána visszavezetnéd az eredetihez. Egyébként a szókincsed gazdag, egy-két helyen láttam szóismétlést, szerintem érdemes lenne keresned egy bétát, aki még ezt a szösszenetnyi hibát is kijavítja.
10/9.

Karakterek: Sierra egy érdekes személyiség, nagyon kidolgozott szereplő, Elenával együtt. Javaslom, hogy a többieket is dolgozd ki jobban. Violetet nem értem, szerintem próbálj a sztoriba beleszőni valami olyasmit, amivel az olvasó rájön a lány viselkedésének okára, míg Sisi nem.
5/3.

Helyesírás: Súlyos helyesírási hibákat nem találtam, a mondataid nyelvtanilag helyesek. Egy-két elírás van, ez azonban nem vészes.
10/9.
Össz.: 32/28.

A kinézet:
Fejléc: Tetszik! A háttér viszonylag jól össze van mosva, bár én a középső, villanykörtés textúrát még egy kicsit belemostam volna. A karakter jobb oldalán látok valami fehér csíkot, a kivágás nem tökéletes. Első ránézésre azonban ezek nem szembetűnőek, szép fejléc. Sajnos nem igazán illeszkedik az oldal többi részéhez, amit a világosszürke és a világoskék jellemez.
5/3.

Modulok: Minden hasznos, szükséges modul megtalálható, rendben van. A helyedben a blogarchívumot a chat alá tenném, ugyanis már van egy „Fejezetek” menüpontod a menüben, így nem kell ennyire fent lennie az archívumnak. Igazából nem is lenne fontos. Nekem a chatben a szürke is valahogy elüt a blogtól, de ezt nem rovóm fel hibának, elvégre más helyen is látható ez a szín, de nekem mégis idegennek tűnik.
2/1,5.

Háttér, betűk: A bejegyzések és az oldasáv háttere nagyon szép, bejön ez a világoskék. Maga a blog háttere is kellemes. A betűtípusok nagyon tetszenek, egyszerűek de nagyszerűek. A szöveg mérete is jó, olvasható, kellemes a szemnek.
2/2.
Össz.: 9/6,5.

Gratulálok a bloghoz!
Remélem nem bántottalak meg  és hasznodra válik a kritika!

xx

2 megjegyzés:

  1. Kedves Nicolette!
    Nagyon örültem, mikor végigolvastam a kritikádat. Nagyon jól estek a szavaid, semmi bántó nem volt benne. A pozitív résznek nagyon örültem, a javaslatokat pedig igyekszem megfogadni, szóval jobban kidolgozni a többi karaktert is, illetve ahogy te mondtad, valami csavart belecsempészni a történetbe. Még egyszer köszönöm szépen! :)
    Puszi: Sierra

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Sierra!
      Nagyon szívesen, örülök, hogy hasznos volt számodra :)

      Ölel,
      Nicolette

      Törlés