2015. október 2., péntek

Interjú Ancy bloggerinával

Sziasztok!
A minap, volt szerencsém interjút készíteni Ancy-vel, aki második helyezést ért el a blogversenyünkön, legszebb saját fejléc kategóriában, egy lenyűgöző munkájával. Kérdéseim a szerkesztésre és a történetírásra is kitértek, ezeket olvashatjátok most.

  1. Mi alapján választottad a blogod színvilágát?
    • Sosincs konkrét elképzelésem a színekről, amikor elkezdek egy dizit. Mindig a fejléc alapján csinálom. Előbb a fejlécet csinálom, és abból szedem ki a színeket, hogy minden passzoljon.
  2. Mióta tevékenykedsz a bloggervilágban? Történetes vagy design bloggal kezdted?
    • Ha jól számolom, három hónapja indítottam az első blogom. Történetes bloggal kezdtem, amin egy régebbi írásomat publikálom, ezzel is neveztem a versenyre. Viszont mára már két design blogon is tevékenykedek. Úgy érzem, blogokból sosem elég. 
  3. Mit szeretsz jobban csinálni? Szerkeszteni és/vagy kódolni vagy inkább történetet írni?
    • Ami azt illeti, ez ihlet- és kedvfüggő. Mihez van éppen hangulatom. De mostanában inkább szerkesztek, mert nincs sok időm a történetekkel foglalkozni, ha meg éppen van, akkor sosem vagyok olyan környezetbe, hogy nyugodtan, csak az írásra koncentráljak.
  4. Hogyan kezdesz neki egy fejlécnek? Van a fejedben egy kialakult kép, vagy csak elkezded és munka közben alakul ki?
    • Igen, kialakul előttem egy kép, amit szeretnék is megvalósítani, így ahhoz keresek képeket, de a végeredmény sosem olyan, mint amilyet szerettem volna. 
  5. Mi volt az első reakciód, mikor megláttad magad előtt a kész fejlécet, amibe annyi munkát fektettél? Elégedett voltál vele?
    • Sosem vagyok elégedett a saját munkámmal. Szépnek látom, késznek, viszont mindig mondom magamnak, hogy ennél jobbat is tudok csinálni. 
  6. Vannak még olyan munkáid, amiket legelőször készítettél? Ha igen, szoktad őket nézegetni, összehasonlítani a mostani szerkesztéseiddel? Milyen érzés visszapillantani arra, honnan is indultál?
    •  Inkább a régi írásaimat szoktam visszaolvasni, mindig jó látni, hogy mennyit fejlődtem az évek során. A képszerkesztésekkel meg nem foglalkozom olyan régóta.
  7. A történeted igazán érdekesnek ígérkezik. Honnan jutott eszedbe az alapötlete? Mintáztad valakiről a karakterek jellemét? Esetleg magadból indultál ki? 
    •  Sok történetet olvastam életem során, és volt amiben ez, volt amiben az tetszett. Gondoltam, mi lenne, ha fognám ezeket az ötleteket és összegyúrnám egy történetbe egy olyan alapsztorival, amit én találtam ki. A karakterek nincsenek jól kidolgozva, az még nehezen megy nekem, viszont a főszereplőnk jelleme amolyan vágyálmom. Sosem voltam az az erős jellem, viszont ő igen. Szeretem beleadni magam a karakterekbe, de inkább azt írom le, amit szeretnék, nem azt, ami van.
  8. Milyen képszerkesztő programot használsz, és miért pont azt? 
    • Photoshopot használok. Igazából azért, mert mikor elkezdtem csak erről hallottam. Nem tudtam, hogy sok más képszerkesztővel hasonló dolgokat lehet alkotni, mint ezzel a programmal. De szeretem és nem is cserélném le.
  9. Mikor kezdtél el szerkeszteni? Te is olyan 10-11 évesen voltál kezdő vagy esetleg később/korábban kezdted? 
    • A kódolást úgy három éve kezdtem el. Fórumos szerepjátékokat designoltam, viszont a képszerkesztést csak egy éve, vagy még annyi sem. Szóval, ha úgy vesszük ebben még kezdő vagyok. 
  10. Mit jelent számodra az írás?
    • Az írás sokáig és talán még mindig a vágyaim kivetülése. Biztos sokan voltunk úgy, hogy várjuk a szőke herceget valami roppant romantikus és kalandos szerelembe essünk, vagy csak különlegesnek akarjuk érezni magunkat, vagy egy hősnek. Nekem mindig is ezt nyújtotta az írás. Tudtam, hogy a vágyaim nem fognak beteljesülni, mert az élet nem pont így tervezi, viszont így át tudtam élni. Manapság viszont már egyfajta menedék is nekem. Az évek során felnőttem, ezzel együtt megismerkedtem a felnőttkor szörnyűségeivel. Az írás viszont segít kikapcsolódni és újra úgy érezhetem magam, mint tinédzser koromban, hogy semmi dolgom, csak az, hogy a képzeletem szárnyaljon és az ujjaim járjanak a billentyűzeten.
És végezetül, köszönöm szépen az interjút!
Ancy blogját >itt< elérhetitek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése