2015. október 25., vasárnap

Enemies - blogkritika




Kinézet:


Fejléc:
Nekem a fejléc tetszik. Egyszerű, és egybeolvad a háttérrel. Viszont lemarad a felírat fele. Csak akkor tudtam meg, hogy mi a blog pontos címe, amikor kicsinyítettem a képernyőmön, mert csak ennyi látszik: Enemi. De összességében mutatós, és harmonikus a bloggal.
10/9 Azt az egy pontot a nagysága miatt vettem le.

Design/összhatás:
Nekem furcsa, hogy mindenhol fehér és szürke, és csak nagyon ritkán piros. Így három színt használsz, de az egyik teljesen felesleges. Nem illik a képbe. Ha mindenképpen szeretnél pirosat használni, akkor használj kicsit többet, és a fejlécedben is legyen egy kicsi, hogy ne tűnjön ki az az árnyalat a többi közül.
Az oldalakból hiányolom a részeket. Így az archívumban kell visszakeresgetnem mindent. Áttekinthetőbb lenne az egész, ha lenne egy fejezetek/vagy egy részek  oldal is. És odatehetnéd a fülszöveget, hogy az idetévedők rögtön tudják, hogy miről van szó, mert bevallom, nem tudtam rögtön, hogy az enemies oldalon keressem.
A bejegyzésekben sötétítenék a betűn, vagy világosítanék a hátterén, mert nagyon szemroncsoló. Kiégett a szemem, mire elolvastam.
Oldalt, a sávban én az elrendezésen is változtatnék, valahogy így:
(fülszöveg)
oldalak
Trailer
Chat
információk
A többi jó helyen van
A hibák ellenére nem mondanám, hogy rossz. Így olvasói szemmel, ránézésre tetszik. De ugye muszáj volt kritikus szemmel is néznem. Ha a tanácsaimat megfogadod, akkor szerintem sokkal jobb lesz. De ez már a te döntésed.
10/7

prológus/trailer:

Hát, igazából a prológust nem nevezném prológusnak. Túl rövid, ráadásul vázlatpontokba van szedve. Olyan, mint egy kidolgozásra váró piszkozat. Ne haragudj, de az nem tetszik. Viszont, ha jobban kidolgozod, hogy az is történetszerű legyen, akkor biztosan öröm lesz olvasni.
A trailer pedig pont ennek az ellentéte. Kicsit hosszúnak találtam, de unalmasnak nem nevezném. Viszont csillapította a hiányomat a prológus miatt. Szóval, mintha ezek pontosan kiegészítenék egymást. Ezért nem olyan rossz összességében, csak furcsa.
10/6 - a prológus rontotta le a pontozást.

Íráskészség:
Néhol tő, néhol pedig szép, kerek mondatokban fogalmazol, szóval teljesen rendben van. A tőmondatok nem zavaróak, inkább adnak egy írásstílust. Szépen írsz, ez nagyon ritka.
Néhány hibát azért találtam. Most csak felsorolnék néhány példát az első fejezetből:
 "Hiába próbáltam meg valamit is csinálni" - ez így értelmetlen. (Hiába próbáltam meg bármit is csinálni)
"Ne apa! Kérlek ne!- kiabáltam" - a gondolatjel elé szóköz kell. Ezt a hibát mindegyik párbeszédben elkövetted.
Valamint van benne néhány vesszőhiba. pl: 
Kapálóztam üvöltöttem, toporzékoltam de semmi. Helyesen: Kapálóztam, üvöltöttem, toporzékoltam, de semmi.
Azon a pár hibán, ha változtatsz, akkor kitűnő lesz. De a hibák szinte elenyészőek. Akad benne, de még ez így is kevesebb, mint a legtöbb mai blogban. És, ami a legjobb, hogy van stílusod. 
10/ 8

Történet: 
Bevallom, nem szeretem a One Directionös blogoket. VISZONT a fülszöveg alapján ez egyedinek bizonyult, és a történetet olvasva beigazolódott, hogy igazam volt. A történet érdekes, és egyáltalán nem sablonos. Ajánlom mindenkinek, aki szereti a One Directiont, az érdekes háttérsztorikat, és az egyedi karaktereket.
Egyszóval nagyon tetszett.
10/10



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése