2015. július 3., péntek

Kritika #1 - Masquerade



Sziasztok!

Megérkeztem életem első kritikájával, ami Szimy, Masquerade című blogjáról készült.
blog: (x)


Cím: Találó, illik a történethez.
2/2.
 Prológus:  Élvezet volt olvasni! A tempó megfelelő volt, a hossza pedig a lehető legjobb. Sem nem túl hosszú, se nem csonk. Egy dolog volt, ami nem tetszett: túl sokszor olvastam a „tűzvörös”, „tűzpiros” szavakat. (Például: „a tűzvörös selyemruhába öltözött”, „a piros ruhás idegen”, „tűzpiros ruhában eljönni”, „a piros ruhás szőkeséget”, „piros ruhás lányra”.) Elég lett volna egyszer (vagy maximum kétszer) kiemelni a ruha színét. Ettől függetlenül nekem bejött.
5/4. - a szóismétlés nagyon zavaró volt.
Történetvezetés: Bár maga az alapötlet (bentlakásos iskola, félénk főszereplő lány) elég sablonos téma, te mégis remekül megírtad! Már a prológusban megfogott az írásmódod! Az első fejezet elején lévő hasonlataid pedig fantasztikusak voltak! Egyébként tetszik az E/3 és a múlt idő. A leírások élvezhetőek voltak, nem vitted túlzásba, de nagyjából elég is volt. Én azért egy kicsit jobban leírtam volna a helyiségeket, de így is élvezhető. A tempó is megfelelő és a helyzetek életszerűek. Így elolvasva azt kell mondanom, hogy: egyáltalán nem sablon.
10/9. - ezt az alapötlet miatt.
Karakterek: Igen változatos személyiségek, ami nekem nagyon tetszik. Izgalmassá teszi a történetet, a sok színes egyéniség. Ügyesen megismertetted az olvasóval (ez esetben velem) a jellemüket. Ebben valószínűleg az E/3 is közre játszott. Remekül megértettem őket, ugyan is tökéletesen leírtad a személyiségüket. Nincs egyetlen jellemtelen karakter sem.
5/5.
Helyesírás:
A mondataid megfelelő hosszúságúak, nem tőmondatokban írsz, a odaillő helyen használod a vesszőket és alkalmazod a kötőszavakat. Elírást nem találtam, ha volt is, nem volt szembetűnő. Végre valaki, aki készült a nyelvtanórákra!
10/10
Fülszöveg: Ha egy szóval kéne jellemeznem, azt mondanám: lényegre törő. Emellett színesen van megfogalmazva, felkelti az érdeklődést. Tökéletesen bemutatja, hogy mire számíthatunk a történetben. Igazán felkeltette a figyelmemet.
5/5.
Össz: 37/35.

A kinézet:
Fejléc: Gyönyörű! Egyszerűen csodaszép! Az összkép fantasztikus, csak ámulok és bámulok. A cím olvasható és mégis szép betűtípussal és színnel van ráírva, ami nagyon jó. A kivágások jók, a képek szépen össze vannak mosva. A szín világ is remek..
5/5.
Modulok: A fontosabb modulok mind felül vannak, míg például a cserék és a statisztika legalul. A sorrend megfelelő, bár én a közvélemény-kutatást feljebb tettem volna.
2/2.
Háttér, betűszín: Ehhez a krémszínű háttérhez igazán illik a bordó betűszín. Nem érzem úgy, hogy kiég a szemem, igazán kellemes.     
2/2.
Össz: 9/9.

Összességében egy nagyon igényes blog! Csak gratulálni tudok!

2 megjegyzés:

  1. Szia!
    Köszönöm a kritikádat. A prológusnál már többen felhívták a figyelmemet a szóismétlésre, ezért amint lesz időm, átfogalmazom kicsit, hogy ne legyen zavaró. Igazad van, az alapötletben vannak sablonos részek, bár pont bentlakásos iskolában játszódót én még csak egyet olvastam, az is fantasy volt. Azért remélem, ennek ellenére a későbbiekben sikerül valami újat kihoznom belőle.
    Örülök, hogy a karakterek tetszettek, mert erre fektettem eddig a legnagyobb hangsúlyt, maga a cselekmény inkább csak ezután fog beindulni.
    A design nem saját készítésű, és nekem is nagyon megtetszett, de valószínűleg amint csinálok egyet, átcserélem, hogy egyedi legyen.
    Mégegyszer köszönöm a kritikádat! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Nagyon szívesen, remélem hasznos volt számodra :)

      Ölel,
      Nicolette F.

      Törlés